Voor medewerkers: office.com
Europa-Allee 10B
8265 VB Kampen

Inspraak

Inspraak

Handelen in het belang van het kind en ouder/verzorger. Daar staan wij voor. We vinden het dan ook belangrijk dat ouders en verzorgers die onverhoopt een klacht hebben over IRIS Opvang, zich gehoord voelen. Ook willen we op een juiste manier met de klacht omgaan en het snel en goed oplossen. De klachtenregeling van IRIS Opvang helpt hierbij. Deze bestaat uit een interne en een externe procedure.

Interne procedure

Stap 1: pedagogisch medewerker
Bij een klacht over de opvang, kunnen ouders en verzorgers te allen tijde terecht bij de pedagogisch medewerker van de betreffende opvanggroep.

Stap 2: assistent leidinggevende
Mocht het gesprek niet tot tevredenheid stemmen, dan kun je contact opnemen met de assistent leidinggevende. 

Stap 3: manager
Kom je er met de assistent leidinggevende niet uit? Dan kun je een schriftelijke klacht indienen bij de manager van IRIS Opvang, door een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je ontvangt zo snel mogelijk antwoord en de manager zal de klacht in ieder geval binnen zes weken afhandelen en je tussentijds op de hoogte houden. Het oordeel omtrent de klacht wordt schriftelijk medegedeeld. Ook staat in de brief wanneer een eventuele oplossing wordt gerealiseerd.

Stap 4: Oudercommissie
Mocht de klacht ook voor andere ouders en verzorgers relevant zijn, dan is het goed om ook de oudercommissie van IRIS Opvang schriftelijk op de hoogte te stellen. Dit kan door een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De oudercommissie kan de klacht niet behandelen, maar kan naar aanleiding van de klacht wél kijken naar het beleid van de organisatie.

Externe procedure

Optie 1: externe vertrouwenspersoon
Soms zijn er dingen die je als ouder of verzorger niet met de medewerkers van IRIS Opvang zelf kunt of wilt bespreken. Voor zulke gevallen kun je terecht bij de externe vertrouwenspersoon, de heer H. Grit. Neem gerust contact met hem op: stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel: 06-24321661

Optie 2: Geschillencommissie Kinderopvang 
IRIS Opvang is aangesloten bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Bij een klacht over een ondernemer in de kinderopvang of buitenschoolse opvang zal een medewerker van deze onafhankelijke instelling luisteren, adviseren en uitleggen welke stappen genomen kunnen worden. De Geschillencommissie Kinderopvang is tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar op 0900-1877. Opmerkingen schriftelijk doorgeven kan ook, via een formulier. Dat formulier is hier te downloaden.

Lees alles over IRIS Opvang

Lees alles over IRIS Opvang

in ons webmagazine
logo_paars.png
Europa-Allee 10B
038-3333898 (optie 2)
info@irisopvang.nl

IRIS Opvang is onderdeel van
IRIS Christelijk onderwijs & opvang

Image
© Copyright 2020 Kamels. Alle rechten voorbehouden.

Zoeken